środa, 4 czerwca 2014

25 lat Wolności


4 czerwca 1989 roku odbyły się pierwsze częściowo wolne wybory w historii Polski po II wojnie światowej. Odbyły się na zasadach ustalonych na obradach Okrągłego Stołu. W ich wyniku wybrano 460 posłów i 100 senatorów. 

Tak pokrótce można opisać jak zaczęła się wolność w Polsce. Wolność z definicji jest to brak przymusu wyboru spośród wszystkich dostępnych opcji. Dla Polski jest to przede wszystkim prawo głosu. Dokładnie 25 lat temu nastało nowe życie dla polaków. Ja nie za bardzo mogę powiedzieć czym dla mnie jest ta wolność, bo dopiero 6 lat później się urodziłam. Tak jak wielu ludzi żyjących w czasach tzw. "komuny" stojących w bardzo długich kolejkach do sklepów, gdzie wydawano jedzenie na kartki. 

To wszystko znam tylko z opowieści rodziców lub nauczycieli w szkole. Tak na prawdę większość młodych ludzi, tak samo jak ja, urodziło się już w Polsce wolnej i nie mamy do końca świadomości co to znaczyło dla naszych rodziców. 

Nie chcę się na ten temat za dużo rozpisywać, ale chcę abyśmy nadal pamiętali co zdarzyło się kiedyś. I mam nadzieję, że obietnice ze strony Baracka Obamy, które wygłosił na placu zamkowym w Warszawie dojdą do skutku i aby życie obywateli na Ukrainie polepszyło się. 

M.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz